|
EDDIGI
PÁLYAFUTÁSA
|
|
A Forma-1 elõtt: 1973. Elkezd gokartozni. 1975. A kerpeni gokart klub bajnoka. 1984. Német junior gokart bajnok. 1985. Német junior gokart bajnok, 2. helyezett a junior gokart világbajnokságon. 1986. 3. helyezett a német felnõtt gokart bajnokságban és a felnõtt Európa-bajnokságon. 1987. Felnõtt német gokart bajnok és Európa-bajnok. |
|
1988. A gokartról autóversenyzésre
vált. A német Formula-König bajnokság gyõztese,
10 versenyen 9 futamgyõzelem (autója: König-Fiat). 6. helyezett
a német Forma-Ford 1600 bajnokságban (a 12 versenybõl álló
bajnokságban csak 10 futamon vett részt), 2. helyezett a
Forma-Ford 1600 Európa-bajnokságon (az 5 versenybõl álló
bajnokságban csak 4-en vett részt), futamgyõzelem(autója:
EUFRA-Van Diemen-Ford). 1989. 3. helyezett a német Forma-3-as bajnokságban. A Makaói Forma-3-as Világkupán az elsõ futam gyõztese, a második futamban azonban kiesik (autója: WTS-Reynard-Volkswagen). 1990. Német Forma-3-as bajnok, a Makaói Forma-3-as Világkupa gyõztese, a Forma-3-as Fuji Kupa gyõztese. (autója: WTS-Reynard-Volkswagen) Csapatban a C-csoportos Sportautó Világbajnõkság gyõztese a Sauber-Mercedes-Benzzel, egyéniben 5. helyezett (a 9 versenybõl álló sorozatban csak 4 versenyen vesz részt Jochen Mass oldalán) - futamgyõztesek Mexikóvárosban. (autója: Sauber-Mercedes-Benz C11) 1991. Csapatban 3., egyéniben 9. a C-csoportos Sportautó Világbajnokságban Karl Wendlingerrel az oldalán - futamgyõztesek Autopolisban, Fritz Kreutzpointerrel kiegészülve 5. helyen végeznek a Le Mans-i 24 órás versenyen legjobb mercedesesként. (autója: Sauber-Mercedes-Benz C291, Le Mans-ban: Sauber-Mercedes-Benz C11) Két verseny erejéig részt vesz a Német Túraautó Bajnokságban: a Norisringen az elsõ futamban 25., a másodikban kiesik; Diepholzban az elsõ futamban kiesik, a másodikban 14. (autója: Zakspeed Mercedes-Benz 190E 2.5) Részt vesz a japán Forma-3000-es bajnokság egyik futamán Sugoban, ahol 2. lesz. (autója: Ralt-Mugen RT23) |
|
A Forma-1-ben: 1991. 4 pont; 12. hely; hat versenyen vett rész (autója: Spa-Francorchamps-ban Jordan-Ford 191, Monzától Adelaide-ig Benetton-Ford B191). 1992. 53 pont; 3. hely; futamgyõzelem Spa-Francorchamps-ban (autója: Kyalamitól Interlagosig Benetton-Ford B191B, Barcelonától Adelaide-ig Benetton-Ford B192) 1993. 52 pont; 4. hely; futamgyõzelem Estorilban (autója: Kyalamitól Interlagosig Benetton-Ford B193A, Donningtontól Adelaide-ig Benetton-Ford B193B) |
|
1994. 92 pont; Világbajnok; futamgyõzelem Interlagosban, Aidában, Imolában, Monacóban, Montrealban, Magny-Cours-ban, a Hungaroringen és Jerezben; diszkvalifikálták Silverstone-ban és Spa-Francorchamps-ban, nem indulhatott Monzában és Estorilban (autója: Benetton-Ford B194). | |
1995. 102 pont; Világbajnok; futamgyõzelem Interlagosban,
Barcelonában, Monacóban, Magny-Cours-ban, Hockenheimban,
Spa-Francorchamps-ban, a Nürburgringen, Aidában és
Suzukában (autója: Benetton-Renault B195). 1996. 59 pont; 3. hely; futamgyõzelem Barcelonában, Spa-Francorchamps-ban és Monzában (autója: Ferrari F310). 1997. 78 pont, 2. hely - de utólag kizárták (Schumacher hivatalos statisztikáiba azonban beleszámít), futamgyõzelem Monacóban, Montrealban, Magny-Cours-ban, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában (autója: Ferrari F310B). 1998. 86 pont, 2. hely; futamgyõzelem Buenos Airesben, Montrealban, Magny-Cours-ban, Silverstone-ban, a Hungaroringen és Monzában (autója: Ferrari F300). 1999. 44 pont; 5. hely; futamgyõzelem Imolában és Monacóban; hat versenyen nem indulhatott Silverstone-ban elszenvedett lábtöréses balesete miatt (autója: Ferrari F399). 2000. 108 pont, Világbajnok, futamgyõzelem Melbourne-ben, Interlagosban, Imolában, a Nürburgringen, Montrealban, Monzában, Indianapolisban, Suzukában és Malajziában (autója: Ferrari F1-2000). 2001. 123 pont, Világbajnok, futamgyõzelem Melbourne-ben, Sepangban, Barcelonában, Monte-Carlóban, a Nürburgringen, Magny-Cours-ban, a Hungaroringen, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában. Nemzetközileg az "Év Sportolójává" választják. (autója: Ferrari F2001). 2002. 144 pont, Világbajnok, futamgyõzelem Melbourne-ben, Interlagosban, Imolában, Barcelonában, Zeltwegben, Montrealban, Silverstone-ban, Magny-Cours-ban, Hockenheimban, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában (autója: Melbourne-ben és Sepangban Ferrari F2001, Interlagostól Ferrari F2002). 2003. 93 pont, Világbajnok, futamgyõzelem Imolában, Barcelonában, Zeltwegben, Montrealban, Monzában és Indianapolisban (autója: Melbourne-tol Imoláig F2002, Barcelonától Ferrari F2003-GA). |
|
2004. A Scuderia Ferrari versenyzõje. |
|
Pole Pozíciók száma: 58 Elsõ sorból rajtolás: 94 Leggyorsabb körök száma: 58 Gyõzelem/Nagydíjrajt: 36,87% Dobogós helyezés/Nagydíjrajt: 63,64% Átlagos pontszám versenyenként: 5,394 Pole pozíció/Nagydíjrajt: 29,29% Elsõ sorból rajtolás/Nagydíjrajt: 47,47% |
|
Leggyorsabb kör/Nagydíjrajt: 29,29% Vezetésben eltöltött körök száma: 4134 Vezetésben eltöltött kilométerek száma: 19123,549 "Mesterhármas" (azaz pole pozíció leggyorsabb kör, futamgyõzelem egy hétvégén): 17 Futamgyõzelem esõversenyen: 16 Elsõ Forma-1-es versenye: 1991 Belga GP (Spa-Francorchamps) - Jordan-Ford |
|
Elsõ Forma-1-es futamgyõzelme: 1992 Belga GP (Spa-Francorchamps)
- Benetton-Ford Elsõ Forma-1-es pole pozíciója: 1994 Monacói GP (Monte-Carlo) - Benetton-Ford Elsõ Forma-1-es dobogós helyezése: 1992 Mexikói Nagydíj (Mexikóváros) - Benetton-Ford A legsikersebb pályái (mindegyiken hatszor nyert versenyt eddig): Spa-Francorchamps, Magny-Cours, Montreal |
|
Az egy szezonban szerzett legtöbb futamgyõzelme:
11 (2002-ben)
Az egy szezonban szerzett legtöbb GP-pontja: 144 (2002-ben) Az egy szezonban szerzett legtöbb dobogós helye: 17 (2002-ben) Leghosszabb pontszerzõ sorozata: 2001 Magyar GP - 2003 Malajziai GP; 24 versenyen keresztül Leghosszabb dobogós sorozata: 2001 Amerikai GP - 2002 Japán GP; 17 versenyen keresztül Mennyi versenyen keresztül viselte eddig az "1"-es rajtszámot: 86 |