EDDIGI PÁLYAFUTÁSA

A Forma-1 elõtt:
1973. Elkezd gokartozni.
1975. A kerpeni gokart klub bajnoka.
1984. Német junior gokart bajnok.
1985. Német junior gokart bajnok, 2. helyezett a junior gokart világbajnokságon.
1986. 3. helyezett a német felnõtt gokart bajnokságban és a felnõtt Európa-bajnokságon.
1987. Felnõtt német gokart bajnok és Európa-bajnok.
1988. A gokartról autóversenyzésre vált. A német Formula-König bajnokság gyõztese, 10 versenyen 9 futamgyõzelem (autója: König-Fiat). 6. helyezett a német Forma-Ford 1600 bajnokságban (a 12 versenybõl álló bajnokságban csak 10 futamon vett részt), 2. helyezett a Forma-Ford 1600 Európa-bajnokságon (az 5 versenybõl álló bajnokságban csak 4-en vett részt), futamgyõzelem(autója: EUFRA-Van Diemen-Ford).
1989. 3. helyezett a német Forma-3-as bajnokságban. A Makaói Forma-3-as Világkupán az elsõ futam gyõztese, a második futamban azonban kiesik (autója: WTS-Reynard-Volkswagen).
1990. Német Forma-3-as bajnok, a Makaói Forma-3-as Világkupa gyõztese, a Forma-3-as Fuji Kupa gyõztese. (autója: WTS-Reynard-Volkswagen)
Csapatban a C-csoportos Sportautó Világbajnõkság gyõztese a Sauber-Mercedes-Benzzel, egyéniben 5. helyezett (a 9 versenybõl álló sorozatban csak 4 versenyen vesz részt Jochen Mass oldalán) - futamgyõztesek Mexikóvárosban. (autója: Sauber-Mercedes-Benz C11)
1991. Csapatban 3., egyéniben 9. a C-csoportos Sportautó Világbajnokságban Karl Wendlingerrel az oldalán - futamgyõztesek Autopolisban, Fritz Kreutzpointerrel kiegészülve 5. helyen végeznek a Le Mans-i 24 órás versenyen legjobb mercedesesként. (autója: Sauber-Mercedes-Benz C291, Le Mans-ban: Sauber-Mercedes-Benz C11)
Két verseny erejéig részt vesz a Német Túraautó Bajnokságban: a Norisringen az elsõ futamban 25., a másodikban kiesik; Diepholzban az elsõ futamban kiesik, a másodikban 14. (autója: Zakspeed Mercedes-Benz 190E 2.5)
Részt vesz a japán Forma-3000-es bajnokság egyik futamán Sugoban, ahol 2. lesz. (autója: Ralt-Mugen RT23)
A Forma-1-ben:
1991. 4 pont; 12. hely; hat versenyen vett rész (autója: Spa-Francorchamps-ban Jordan-Ford 191, Monzától Adelaide-ig Benetton-Ford B191).
1992. 53 pont; 3. hely; futamgyõzelem Spa-Francorchamps-ban (autója: Kyalamitól Interlagosig Benetton-Ford B191B, Barcelonától Adelaide-ig Benetton-Ford B192)
1993. 52 pont; 4. hely; futamgyõzelem Estorilban (autója: Kyalamitól Interlagosig Benetton-Ford B193A, Donningtontól Adelaide-ig Benetton-Ford B193B)
1994. 92 pont; Világbajnok; futamgyõzelem Interlagosban, Aidában, Imolában, Monacóban, Montrealban, Magny-Cours-ban, a Hungaroringen és Jerezben; diszkvalifikálták Silverstone-ban és Spa-Francorchamps-ban, nem indulhatott Monzában és Estorilban (autója: Benetton-Ford B194).
1995. 102 pont; Világbajnok; futamgyõzelem Interlagosban, Barcelonában, Monacóban, Magny-Cours-ban, Hockenheimban, Spa-Francorchamps-ban, a Nürburgringen, Aidában és Suzukában (autója: Benetton-Renault B195).
1996. 59 pont; 3. hely; futamgyõzelem Barcelonában, Spa-Francorchamps-ban és Monzában (autója: Ferrari F310).
1997. 78 pont, 2. hely - de utólag kizárták (Schumacher hivatalos statisztikáiba azonban beleszámít), futamgyõzelem Monacóban, Montrealban, Magny-Cours-ban, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában (autója: Ferrari F310B).
1998. 86 pont, 2. hely; futamgyõzelem Buenos Airesben, Montrealban, Magny-Cours-ban, Silverstone-ban, a Hungaroringen és Monzában (autója: Ferrari F300).
1999. 44 pont; 5. hely; futamgyõzelem Imolában és Monacóban; hat versenyen nem indulhatott Silverstone-ban elszenvedett lábtöréses balesete miatt (autója: Ferrari F399).
2000. 108 pont, Világbajnok, futamgyõzelem Melbourne-ben, Interlagosban, Imolában, a Nürburgringen, Montrealban, Monzában, Indianapolisban, Suzukában és Malajziában (autója: Ferrari F1-2000).
2001. 123 pont, Világbajnok, futamgyõzelem Melbourne-ben, Sepangban, Barcelonában, Monte-Carlóban, a Nürburgringen, Magny-Cours-ban, a Hungaroringen, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában. Nemzetközileg az "Év Sportolójává" választják. (autója: Ferrari F2001).
2002. 144 pont, Világbajnok, futamgyõzelem Melbourne-ben, Interlagosban, Imolában, Barcelonában, Zeltwegben, Montrealban, Silverstone-ban, Magny-Cours-ban, Hockenheimban, Spa-Francorchamps-ban és Suzukában (autója: Melbourne-ben és Sepangban Ferrari F2001, Interlagostól Ferrari F2002).
2003. 93 pont, Világbajnok, futamgyõzelem Imolában, Barcelonában, Zeltwegben, Montrealban, Monzában és Indianapolisban (autója: Melbourne-tol Imoláig F2002, Barcelonától Ferrari F2003-GA).

2004. A Scuderia Ferrari versenyzõje.
Statisztikai mutatók (Adatok lezárva a 2004-es Bahraini GP után):
Világbajnok: 1994 (Benetton-Ford), 1995 (Benetton-Renault), 2000 (Ferrari), 2001 (Ferrari), 2002 (Ferrari), 2003 (Ferrari)
Statisztika:
Versenyeinek száma: 198
Futamgyõzelmek száma: 73
Második helyek száma: 34
Harmadik helyek száma: 18
Dobogós helyezések száma:125
GP-pontok száma: 1068


Pole Pozíciók száma: 58
Elsõ sorból rajtolás: 94
Leggyorsabb körök száma: 58
Gyõzelem/Nagydíjrajt: 36,87%
Dobogós helyezés/Nagydíjrajt: 63,64%
Átlagos pontszám versenyenként: 5,394
Pole pozíció/Nagydíjrajt: 29,29%
Elsõ sorból rajtolás/Nagydíjrajt: 47,47%
Leggyorsabb kör/Nagydíjrajt: 29,29%
Vezetésben eltöltött körök száma: 4134
Vezetésben eltöltött kilométerek száma: 19123,549
"Mesterhármas" (azaz pole pozíció leggyorsabb kör, futamgyõzelem egy hétvégén): 17
Futamgyõzelem esõversenyen: 16

Elsõ Forma-1-es versenye: 1991 Belga GP (Spa-Francorchamps) - Jordan-Ford

Elsõ Forma-1-es futamgyõzelme: 1992 Belga GP (Spa-Francorchamps) - Benetton-Ford
Elsõ Forma-1-es pole pozíciója: 1994 Monacói GP (Monte-Carlo) - Benetton-Ford
Elsõ Forma-1-es dobogós helyezése: 1992 Mexikói Nagydíj (Mexikóváros) - Benetton-Ford
A legsikersebb pályái (mindegyiken hatszor nyert versenyt eddig): Spa-Francorchamps, Magny-Cours, Montreal
Az egy szezonban szerzett legtöbb futamgyõzelme: 11 (2002-ben)
Az egy szezonban szerzett legtöbb GP-pontja: 144 (2002-ben)
Az egy szezonban szerzett legtöbb dobogós helye: 17 (2002-ben)
Leghosszabb pontszerzõ sorozata: 2001 Magyar GP - 2003 Malajziai GP; 24 versenyen keresztül
Leghosszabb dobogós sorozata: 2001 Amerikai GP - 2002 Japán GP; 17 versenyen keresztül
Mennyi versenyen keresztül viselte eddig az "1"-es rajtszámot: 86




tovább__>